فلزات کلد شده به طور گسترده در صنعت خودروسازی به ویژه زمانی که ایمنی،کارایی و عملکرد عمده ترین نگرانی ها هستند مورد استفاده قرار می گیرد. از بدنه و سیستم های جرقه زنی گرفته تا مدیریت حرارتی در موتورها و گیربکس ها.
مواد ترنزیشن: افزایش روز افزون استفاده از آلومینیوم در وسایل نقلیه منجر به ایجاد مشکلاتی برای مواد سنتی نظیر فولاد شده است. همچنین خوردگی درزهای ناشی از ورق های فولادی یا مشکلات مربوط به تکنیک های جوشکاری آلومینیوم، باعث می شود هرکدام از این مواد به تنهایی نتواند انتظارات ما را برآورده کند.. ورق دو لایه آلومینیوم فولاد می تواند این مشکل را حل کند.
خنک کننده روغن: چند دهه تجربه طراحی ثابت کرده است که مواد کلد شده هزینه مونتاژ پایین و بازده تولید بیشتری را نسبت به استفاده از فویل های برنزی نازک ارائه می دهد. این ورق ها می تواند در محدوده ای بسیار کاربردی از خودروهای آفرود گرفته تاکامیون ها و اتومبیل های مسافربری مورد استفاده قرار گیرد.
قفسه بلبرینگ های غلطکی: حلقه های یاتاقان ساخته شده از ورق فولادی با روکش برنج یا برنز عملکرد روان و ایمنی را ارائه می دهند زیرا این کامپوزیت مقاومت در برابر سایش خوب و استحکام بالا را خواهد داشت.
سپر خودرو: استیل کلد شده با آلومینیوم دارای مقاومت به خوردگی بالا و شکل پذیری قابل توجهی است. این ورق از کلدینگ آلومینیوم سری 3000 بر روی استیل آستنیتی S301 تشکیل می شود. این ورق به دلیل نسبت ضخامتی حدود 25 تا 32 درصدی استیل،از کروم یا فولاد رنگ شده 50 درصد سبک تر است. این محصول بیش از 30 سال است که در صنعت کامیون کلاس 8 به عنوان ماده سپر برتر مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت کویل و ورق تولید می شود.
ماژول های IGBT: افزایش گرما و اتلاف حرارتی نیاز به راه حلهای جدید خنک کننده طراحی شده در سیستم های اتومبیل کنونی دارد. مس کلد شده با آلومینیوم تا ضخامت 7 میلی متر می تواند بسیاری از این نیازها را برطرف می کند.