دستگاه های توزیع بخش اساسی سیستم برق هستند. برای انتقال انرژی الکتریکی جریان متناوب (AC) یا یک جریان مستقیم (DC)  به مکانی که از آن استفاده خواهد شد ، باید از نوعی شبکه توزیع استفاده شود. روشی که برای توزیع نیرو استفاده می شود (از منبع  تا جایی که مورد مصرف قرار می گیرد) می تواند بسیار ساده باشد. از سیستم­های توزیع برق پیچیده تر برای انتقال نیروی برق از نیروگاه به صنایع ، خانه ها و ساختمان­های تجاری استفاده می شود.

صنعت توزیع برق

محافظ کابل: یکی از راه های محافظت سیم های تلفن مدفون در زمین از آسیب های مکانیکی، جوندگان و همچنین ضربات الکتریکی ناگوار که می تواند باعث اختلال در سرویس شود استفاده از پوشش کلد شده می باشد. با استفاده از هسته فولاد آلیاژی کم کربن که در مقایسه با مس خالص استحکام بالاتر و صرفه اقتصادی بیش تر دارد می توان این مشکلات را حل کرد.

صنعت توزیع برق
صنعت توزیع برق

باس­بار ها و باس­وی ها: آلومینیوم کلد شده با مس می تواند برای انواع کاربردها در بازار توزیع برق مورد استفاده قرار گیرد. این ماده ویژگی سبک وزنی آلومینیوم و خاصیت هدایت حرارتی و الکتریکی عالی مس را به صورت مشترک داراست. لذا می تواند بسیار مورد توجه واقع شود.

صنعت توزیع برق
صنعت توزیع برق

گیره فیوز ها: فولاد کلد شده با مس ترکیبی از خصوصیات فیزیکی فولاد و رسانایی بالای مس  را داراست و در نتیجه می توان از آن در کاربردهایی مانند گیره فیوز ، اتصالات ، ترمینال ها و مدار شکن ها استفاده کرد. همچنین برای ساخت فنرهای تخت و کانتلیور نیز قابل استفاده است.

صنعت توزیع برق
صنعت توزیع برق

قطع کننده های مدار: از دیرباز از ترموستات بیمتال گرید الکتریکی به عنوان عنصر فعال کننده در قطع کننده های مسکونی و صنعتی استفاده شده است. وقتی جریان مصرفی در مدار بیش از رنج معمول آمپر باشد، ترموستات بیمتال بیش از حد گرم شده و با توجه به ضریب انبساط طولی متفاوت دو فلز، جریان مدار قطع می گردد. لذا استفاده از ورق های دولایه با کیفیت بالا در ساختمان این نوع قطع کننده ها به بهبود عملکرد آن ها کمک می کند.

صنعت توزیع برق
تهران، رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران
شنبه - پنجشنبه: 7:00-18:00
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ میباشد.